My Story So Far

November 19, 2009

Sukan Sekolah

Filed under: Uncategorized — ais putih @ 2:13 am

October 13, 2009

Temporarily Out Of Service

Filed under: Uncategorized — ais putih @ 12:33 am

offshore

(Labuan Shipyard – Wilayah Persekutuan Labuan)

Assalamualaikum w.b.t

1. Hari isnin kelmarin.sekarang sudah hari selasa. Hari selasa yang baru berusia 2 minit.keke.12.02 pagi.Tiada pa yang berlaku disekolah hari ini.proses pengajaran dan pembelajaran tuh berjalan dengan baik. Cuma ada laporan yang sekolah lambat hantar ke PPD Tenom..Laporan Abakus ke apatuh..Bukan bidang ku yang pasti..hehe..

2. Aku masih lagi mengajar bebudak ni supaya siap kerja dalam masa waktu yang ditetapkan..Adalah beberapa pelajar yang sudah bertransformasi..Tadi senang saja..siapa tak siap kerja..tak boleh makan di RMT (Rancangan Makanan Tambahan)..Aku tunggu di dewan RMT lepas kelas..”kalau dah siap..bawa buku..jumpa saya di dewan RMT..dan ambil makanan”..hehehe..

3. Lepas sekolah..aku pergi ke Keningau..Mengantuk ku dalam perjalanan..namun ku gagahi juga pergi ke keningau..Ku rancang nak tidur sekejap di rumah keluarga tunangku..tapi ku rasa macam segan pula..haha..lagipun mak tunangku mesti tengah sibuk di sawah nun..malas daku nak mengganggu..hehehe..

Mesin cash deposit CIMB..out of service..

September 14, 2009

Aidil Fitri Menjelang Tiba..

Filed under: Uncategorized — ais putih @ 11:14 pm

Assalamualaikum w.b.t

Seolah-olah blog ku ini hanya diapdate untuk sebulan sekali sahaja..hehe..tidak lah sampai begitu..kadang-kadang aku sampai diulit rasa bersalah terhadap blog ku ini..Sehingga ingin menekan blogku yang telah ku bookmarks di Mozilla pun takut ku tekan..rasa bagai dibayangi rasa bersalah gitu..keke..

Apapun..macam-macam yang terjadi disebalik bulan ramadhan yang kembali bersama kita pada kali ini..Bulan september ini khususnya dijalankan peperiksaan UPSR 2009..Sekolah ku S.K Melalap tidak kurang juga sibuknya..terutamanya bagi guru-guru UPSR..pening kepala mereka memikirkan anak murid yang bakal berperang gitu..apapun doa tetap dipohon berharap agar anak-anak didik ini berjaya dalam peperiksaan UPSR..

Ramadhan ini juga aku dijemput untuk menjadi imam solat tarawih di Masjid Hidayatullah, Kalang, Tenom..Selama tiga hari berturut-turut ku dimasjid tersebut mengimamkan jemaah.. Alhamdulillah tugasan itu telah kulaksanakan dengan sehabis baik..semoga Allah menerima ibadah kaum musliman dan muslimat di seluruh dunia ini..hehehe..

Solat Tarawih di Tenom ini boleh dikatakan unik..hehe..mungkin itu disebabkan integrasi rakyat Malaysia..kesan dari kedatangan Ustaz-ustaz dari semenanjung..membawa pelaksanaan tarawih dari semenanjung dan sebagainya..Ada juga yang anak-anak sekolah rendah yang menjadi bilal tarawih..bangga aku bila ku melihat kebolehan mereka ini..ianya berlaku di surau kecil di pinggir pekan tenom…Surau Kg Bunut..hehe..Kemudian ada yang memberikan tazkirah pendek selepas rakaat ke empat tarawih..first time juga ku melihat begini..ini berlaku di Masjid Kg Chinta Mata, Tenom..macam-macam ada..bagus kan..

Besok pula..penutupan hari kemerdekaan Malaysia yang ke 52 akan diadakan disekolah ku..Macam-macam program yang telah diatur..Insya Allah nanti akan ku kongsikan bersama perjalanan program itu..dan besok juga hari terakhir persekolahan bagi sekolah ku..bermula 16 sehingga 27 september 2009..hihihi..

Besok juga..aku akan bertolak ke Keningau..nak pergi kerumah bakal mak mertua ku..hari tuh sudah berjanji mau berbuka puasa bersama mereka..Jadi sebelum balik ke Labuan pada 17 September nanti..aku stay di keningau dulu 15 sehingga 16 september tuh..hehehe…

Insya Allah..semoga semua orang yang merayakan aidil fitri pada tahun ini dilimpahi rahmat dan keberkatan oleh Allah S.W.T

April 23, 2009

Panas Biru

Filed under: Uncategorized — ais putih @ 3:50 pm

Assalamualaikum

3.34 PM

Kem Bestari Solat

Jam 1.30 petang tadi Mesyuarat Penubuhan Ahli Jawatankuasa Pelaksana Kem Bestari Solat 2009 telah diadakan, dibuat tadi untuk melantik AJK pelaksana KBS 2009..Daku sebagai guru J-QAF disekolah tuh dilantik jadi Pengerusi program..aduhss..selalunya Guru Besar yang jadi pengerusi..aiyaarkkk..

Insya Allah..KBS 2009 Fasa Pertama akan di adakan 2 Mei 2009 nanti..semoga segalanya berjalan dengan lancar lah nanti..Insya Allah participanto terdiri daripada bebudak darjah 1 & 2..seramai 18 orang…hehe..tak ramai pun sebenarnya..tapi cabaran..pasti menggunung..hikss..

Lunch

Hari nih makan bedal ayam..heee..bedal ayam sedap bah..lama betul sudah tidak makan itu bedal..aisehh..Tak makan nasi hari nih..makan roti gardenia saja..stail arab sket..heikss..minum oren sunkist..tambah ais..pasti sedap giloss..time pepanas lagik nih..

Rehat

Ku di rumah..nanti ku apdate lagi..


End for now..

Create a free website or blog at WordPress.com.