My Story So Far

October 31, 2009

Student Ku : Nurayeen Terrence

Filed under: My Story — ais putih @ 11:34 pm

ain

Assalamualaikum W.B.T

Hari ini kita berkenalan dengan murid ku. Nurayeen Terrence nama diberi. Hehe. Berasal dari Melalap, Tenom. Seorang yang happy go lucky. Kadang-kadang sensitif. Tidak mempunyai masalah pembelajaran yang serius. Kadang-kadang kuat merepot. Hehe. Always looking forward untuk menolong guru.

Apapun..dia tinggal bersama dengan neneknya di Kg. Melalap. Neneknya bukan beragama Islam. Ibu Bapanya berada di labuan. Dengarnya Nurayeen ini tidak diterima untuk masuk ke darjah satu sekolah-sekolah yang ada di Wilayah Persekutuan Labuan sana. Hairannya tadikanya di Labuan. Bagaimana sampai tidak boleh diterima belajar di W.P Labuan??

ainuy

Nurayeen anatar pelajar yang mudah menerima pelajaran didalam kelas. Tetapi oleh kerana disekelilingnya tidak berapa merangsang untuk mengingati pelajaran menyebabkan dia mudah terlupa dengan apa yang telah dipelajari. Tapi bila sudah dingat berkali-kali. Nurayeen akan dapat menguasainya. hehe..

Apapun..harapan guru-guru agar dia menjadi orang yang berguna sentiasa tinggi..semoga berjaya..

Advertisements

October 16, 2009

Durian

Filed under: My Story — ais putih @ 7:23 pm

beskal

(Penutupan Hari Kemerdekaan S.K Melalap, Tenom, Sabah)

1. Esok aku akan kembali ke W.P Labuan. Kampung yang sentiasa dihatiku. Disanalah segalanya bermula. Lahirku disana. Tinggalku pun disana. Bertemu tunangku pun disana. Semua disana. hehehe. Apapun bukanlah bermaksud kehidupan ku di Tenom ini tidak ku sukai. Malahan Tenom ini memang tempat yang sesuai dengan aku. Kerja tidak sibuk seperti di Labuan. Bandar@Pekan tidak sibuk seperti Labuan. Aman dan Damai gitu..

2. Sebelum balik labuan. Adik daku sudah siap pesan durian yang melimpah ruah dekat tenom ini. Lepas solat Jumaat tadi, aku pegi beli durian di Pasar Tenom. 10 Kilogram ku beli dengan harga yang berpatutan. Aku suruh buka dekat situ jugak..sebab aku nak masuk dalam tupperware nun..sambil2 ku memindah durian ke dalam tupperware sempat juga seulas sepuluh masuk ke perut ku..kekke..

3. Esok jam 7 dah jalan ke Kota Kinabalu..Banyak lagi urusan di Kota Kinabalu sebenarnya..ingat mau tengok-tengok@beli-beli kat KK..tengok lah nanti macam mana..

Durian dari Kg. Sook Keningau sudah mari….

October 13, 2009

Temporarily Out Of Service

Filed under: Uncategorized — ais putih @ 12:33 am

offshore

(Labuan Shipyard – Wilayah Persekutuan Labuan)

Assalamualaikum w.b.t

1. Hari isnin kelmarin.sekarang sudah hari selasa. Hari selasa yang baru berusia 2 minit.keke.12.02 pagi.Tiada pa yang berlaku disekolah hari ini.proses pengajaran dan pembelajaran tuh berjalan dengan baik. Cuma ada laporan yang sekolah lambat hantar ke PPD Tenom..Laporan Abakus ke apatuh..Bukan bidang ku yang pasti..hehe..

2. Aku masih lagi mengajar bebudak ni supaya siap kerja dalam masa waktu yang ditetapkan..Adalah beberapa pelajar yang sudah bertransformasi..Tadi senang saja..siapa tak siap kerja..tak boleh makan di RMT (Rancangan Makanan Tambahan)..Aku tunggu di dewan RMT lepas kelas..”kalau dah siap..bawa buku..jumpa saya di dewan RMT..dan ambil makanan”..hehehe..

3. Lepas sekolah..aku pergi ke Keningau..Mengantuk ku dalam perjalanan..namun ku gagahi juga pergi ke keningau..Ku rancang nak tidur sekejap di rumah keluarga tunangku..tapi ku rasa macam segan pula..haha..lagipun mak tunangku mesti tengah sibuk di sawah nun..malas daku nak mengganggu..hehehe..

Mesin cash deposit CIMB..out of service..

October 11, 2009

Irritated Throats

Filed under: My Story — ais putih @ 10:05 pm

bngau

(Gambar diatas ialah kawanan bangau di pantai kampung tg.aru, W.P Labuan)

1. Hari ini durian dibawa dari Limbang. Kebetulan kawan serumah ku pergi ke Limbang untuk mengunjungi keluarga tunangnya. Durian Pulu dan Durian Kuning. Sedap. Tidak seperti durian putih yang biasa kita nampak. Terima kasih bah Kamaruddin..

2. Sejak dua tiga hari ini aku diserang batuk. Sakit leher ku batuk. Ujian Tuhan kepada ku. Ku terima dengan redha. Semasa mengajar di kelas pun ku diserang batuk. Payah ku nak mengajar. Mana nak layan karenah anak-anak murid lagi..Minum breacol saja…

3. Minggu depan ku rancang nak ambil cuti dua hari. Nak menghadiri majlis kenduri keluargaku sempena mama dan bapa nak menunaikan fardhu haji di tanah suci Mekah.Akan berlepas pada 28 Oktober ini kalau tiada aral melintang..semoga selamat perjalanan..

4. Besok mau pigi sekolah..

Birdie..

Filed under: My Story — ais putih @ 2:07 am

burungan

Gambar diambil ketika cuti aidil fitri di W.P Labuan..Masih perlukan improvement..

Dua situasi dalam sosio ekonomi pelajar di bandar dan di luar bandar..

1.Pelajar bandar selepas tamat sekolah akan berjalan-jalan di sekitar bandar/pekan. Lagipun sekolah dekat dengan bandar. Selepas pusing sana dan sini..rasa lapar pun menjelma..Jom kita makan di kfc..Masuk dengan bangga ke kfc..liar mata menjeling ke seluruh pelusuk restoran kfc..manalah tahu ada boyfriend/girlfriend yang menarik perhatian..RM 5.00 – RM 10.00 keatas sudah pasti dihulur dengan senyuman kepada kakak/abang yang berada dikaunter kfc itu..banyaknya belanja anak-anak ini..

2. Kringgg..tamat persekolahan..masa untuk pulang bagi sibudak kampung itu..fikirannya masih ligat untuk berkira-kira membantu keluarga menyemai benih padi..dilihatnya kereta banyak diluar sekolah mengambil anak kesayangan masing-masing..dia perlu menunggu bas sekolah tidak berlesen untuk mengambilnya..sampai ke rumah..trus ke dapur untuk mengisi perut yang lapar..tudung saji dibuka..gembiranya hati bila terlihat ada lauk ikan masin dan baki telur masin kelmarin..semuanya masin-masin..ianya lebih baik dari selalu..

Berbezakan…

October 10, 2009

Another…

Filed under: My Story — ais putih @ 10:20 pm

potong

October…

Filed under: My Story — ais putih @ 10:00 pm

bunga

Blog at WordPress.com.