My Story So Far

May 22, 2009

Cerita Semalam

Filed under: My Story — ais putih @ 5:24 pm

berth

22 Mei 2009

Hari ini adalah ulang tahun kelahiran tunang daku R.Nani Binti Ahadin..Semalam tidak sempat tunggu sampai jam 12 tengah malam..hehe..daku tertidur awal..jam 11.45 malam..15 minit sahaja lagi sebelum tunangku bertukar umur kepada 24 tahun..

Aku tersedar jam 4.30 pagi..mencari handphone..dan ada sms dari adik r.nani yang bunyi gini :

” Assalamualaikum..wahai my bakal abang ipar..suda ucap selamat hari jadi kah dengan c ugeu ”

Lepas baca tuh aku senyum sendirian..risau jugak sebenarnya kalau tunang ku mengamuk..kekeke..walaupun dia tidak pernah mengamuk lagi dengan aku ini bah..

Aku terus telefon..dia angkat dengan suara kegeraman kena kacau tidur..hahaha..sori sayangss..aku pun lepas tuh..lets sing a song di subuh hari lah..hahaha..

Happy birthday to you
Happy birthday to you
Happy birthday to sayang abang
Happy birthday to you

Abang nombor berapa nih ucap besday nih?

No 3..

Oklah..top three..hiks hikss..

Tamat..sambung tidur kunun..

Itu cerita Semalam..

berth2

Aku mula mengenali R.Nani sejak tahun 2001 lagi..masa tu sekolah menengah sama-sama di SMA Toh Puan Hajjah Rahmah..pergaulan kami tidak ada yang istimewa..masing-masing dengan group ketika itu..sehinggalah tingkatan enam masa tu tahun 2003..masa tuh rapat sebagai kawan..duduk di belakang kumpulan daku..so bermain bernakal pasti nya terjadi..sebab budak2 sekolah lagi bah..hehe..tapi konklusinya..tiada hubungan perasaan antara kami berdua..

Sehingga daku ke Maghribi padat tahun 2003..seolah-olah terputus hubungan dengan si r.nani ini..tiada berita dan apa-apa..mungkin sebab berjauhan gitukan..jadi kira logik lah jugak..

Kebetulan masa ku belajar di maghribi..r.nani mengajar di SRAI Lajau, Labuan..tempat adik-adik ku sekolah..adalah r.nani tanya-tanya dengan adik aku..kalau dia ada abang..adik aku kata ya..nama apa tanya nya lagi..ciptho kata adik ku..

berth 3

Mestilah si r.nani terkenal dengan ciptho ini..yang forfular di sekolah menengah dulu..haha..tapi sebenarnya..adik ku repot dengan aku masa tuh melalui YM..bercerita secara live dari maghribi dan labuan..menanyakan kenal ustazah yg namanya tidak disebut betul oleh adikku..walaupun ada dekat-dekat r.nani..aku menyatakan “abang tidak kenal bah..”..mcam mana dia kenal abang??..”..soklan ku itu..hahaha..

Selepas empat tahun di Maghribi..aku balik ke labuan..dan aku mengetahui r.nani bekerja di Majlis Agama Islam W.P Labuan apabila kawanku zhafran membritahu..hehe..aku tak ambil kesah lagi..tapi sampai satu masa tuh..aku telefon ke pejabatnya..dan cari r.nani..akhirnya ku dapat dengar suaranya selepas beberapa tahun tidak bersua muka dan bercakap-cakap..hehe..aku buat appointment mau jumoa dia di pejabat hari itu jugakkk..haishh..tak sabar-sabar bah..kekeke..

Bila aku jumpa…that`s bagai pandang pertama punya cinta..walaupun dulu balik-balik juga tengok dia..hahaha..

Bagaimana aku mengadjust sana sini..sehingga ke alam pertunangan..adalah cerita rahsia..

Happy Birthday Sayang..

berth 4

3 Comments »

  1. iskiskiskiskisk….nda ba…

    Comment by miss j — May 22, 2009 @ 10:15 pm

  2. Bro … jangan lupa jemput gidong masa sanding, biar gidong buat fotoshot utk kamu berdua 🙂 FOC haha

    Comment by gidong — May 23, 2009 @ 11:43 am

  3. Lots of of people write about this issue but you said really true words!!

    Comment by Peeptally — December 13, 2009 @ 7:42 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

