My Story So Far

April 29, 2009

337

Filed under: My Story — ais putih @ 3:48 am

Assalamualaikum

3.37 A.M

Champions League

Ku di ruang tamu, tengok tv..sambil2 surfing internet..teringat nak apdate blog ku ini..kedudukan masih lagi seri 1-1..perlawanan di antara Barcelona dan Chelsea..both bukan team favourite aku..entah macam mana aku tersemangat nak tengok..tapi this barcelona sungguh kuat..deorang in total control for the first half of the game..aku harap chelsea menang lah nih game..so nanti M.U yang terchenta dapat juga perlawanan akhir yang mudah sikit..hahaha..

Ulaq

Bebudak prasekolah di S.K Melalap pagi tadi telah berjaya membunuh anak ular tedung sebesar jari hantu gitu..gilos..hebat deorang nih..takut pun tidak..dah mati gitu derang buat macam patung saja ular tuh..sehinggalah aku yang kegelian nih terpaksa membesarkan mata suruhh buang dalam tong sampah..tuh pun derang jawab secara rasional lagi “nanti bebau tuh tong sampah ustaz??” ku tak jawab..tapi bila ku pikir2 balik..kalau lah sampah tuh tak dipunggah nanti..memang bebau lah jadinya tuh…hahaha..hebat bebudak kampung nih..pakai RAM Otak lagi laju dari ustaz dia..

Second Half

Game dah start…

3.48 A.M

END

April 25, 2009

Embun Kering

Filed under: My Story — ais putih @ 6:48 am

here

Assalamualaikum

6.41 A.M

Pagi Sabtu

Bangun jam 5 pagi tadi..semalam ku tidur tanpa sengaja..baring saja terus tertidur..seolah-olah berlabuh dengan kapal tanpa membeli tiket berharga 30 ringgit..hehe..Usai saja solat subuh pagi tadi..ku terus menyiapkan kerja biodata murid-murid ku..mau diletak dalam fail peribadi durang bah kunun..oleh kerana murid ku nih kanak-kanak..maka biodata mereka pun bagaikan kanak-kanak lah juga..berwarna warni..berkatun sana sini..(Thanks Microsoft Publisher)..

Si Ajaib Tujuh

Vote Sipadan

[clearspring_widget title=”New7Wonders of Nature” wid=”48607fb99aab19ef” pid=”49f23ef37a9f8d1f” width=”165″ height=”324″ domain=”widgets.clearspring.com”]

Undilah..jom..mari undi..jom lah..undiiiiiiiiiii…bukan nak i/c pun..undii…

Mandi

Aku mau mandi dulu..babai..

6.47 A.M
Bungalow Taman Juta

April 24, 2009

Gabung Jalin

Filed under: My Story — ais putih @ 5:43 pm

Assalamualaikum

5.22 P.M

General

Yosh..ku berada di tingkat upstairs dari rumah BANGLO sewa ku di Taman Juta, Tenom..hahaha..dua hari sudah ku tinggalkan bilik daku nih..dua hari lepas majoritinya ku habiskan masa ku di ruang tamu rumah ku di tingkat bawah..sana lah tidur..sana lah makan..sana lah bersantai..di sanalah ku bergoleng gelang..sana lah ku menghadap tv yang kunun buat OBES (Surat Kabar mana entah ku baca tuh..”minggu tutup tv” katanya..)

Nama Naum (Tidurin)

Lepas jumaat di Masjid Hidayatullah yang terletak di Taman Perumahan Kalang..hehe..ku terus balik..ingat lepas salam nak balik trus..tapi ku tahan tahan dulu..Jumaat kali ini ku amatlah mengantuk..hakikatnya..budaya ku tidur time orang khutbah nih sudah lama ku tinggalkan..kali terakhir ku rasa zaman ku sekolah menengah..ketika ku di Maroc sekalipun..sudah tidak pernah ku tidur time khutbah..sebab mungkin aku selalu solat dekat luar masjid kut..boleh jadi sejuk sangat boleh jadi panas sangat..tuh yang tak tidur tuh…

Lunchero

Hari nih makan nasik..lauk kari ayam..wood fish (ikang kayu..gagagaga) masak merah..sayur campur chap choi..acar timun kacang tanah campur telur rebus dihiris-hiris halus..air oren ngan ais..taste? exquisite..for sure !!!

Afterwardo

Ku buat pengurusan fail J-QAF sekolah nih..ku start mula buat kerja perkeranian tuk J-QAF..takut nanti nazir datang..kena mintak fail2 segala..maunya haru biru dunia kena MARAH..hehe..so bersiap dari sekarang..kan kan kan…betul betul betul..

Minum Petang

Gwahrgg…mengantuk yang tak mau tidur bah sebenarnya nih..makan sambil sambil tadik..Cadbury Dairy Milk Mixed Nuts..(Shuuuutttt : Cadbury Mahal Gilak Di Tenom)

To Be Continos

5.40 P.M

April 23, 2009

Panas Biru

Filed under: Uncategorized — ais putih @ 3:50 pm

Assalamualaikum

3.34 PM

Kem Bestari Solat

Jam 1.30 petang tadi Mesyuarat Penubuhan Ahli Jawatankuasa Pelaksana Kem Bestari Solat 2009 telah diadakan, dibuat tadi untuk melantik AJK pelaksana KBS 2009..Daku sebagai guru J-QAF disekolah tuh dilantik jadi Pengerusi program..aduhss..selalunya Guru Besar yang jadi pengerusi..aiyaarkkk..

Insya Allah..KBS 2009 Fasa Pertama akan di adakan 2 Mei 2009 nanti..semoga segalanya berjalan dengan lancar lah nanti..Insya Allah participanto terdiri daripada bebudak darjah 1 & 2..seramai 18 orang…hehe..tak ramai pun sebenarnya..tapi cabaran..pasti menggunung..hikss..

Lunch

Hari nih makan bedal ayam..heee..bedal ayam sedap bah..lama betul sudah tidak makan itu bedal..aisehh..Tak makan nasi hari nih..makan roti gardenia saja..stail arab sket..heikss..minum oren sunkist..tambah ais..pasti sedap giloss..time pepanas lagik nih..

Rehat

Ku di rumah..nanti ku apdate lagi..


End for now..

Bergerak Rendah..

Filed under: My Story — ais putih @ 10:54 am

Assalamualaikum

12.09 P.M

Insurans

Onlie dari sekolah menggunakan 3g celcom bradband..tapi di sekolah ku nih coverage 3g tidak sampai bah..hehe..jadi digantikan dengan gprs..line pun excellence..so alhamdulillah…walaupun tidak sepantas line 3g..hehe..

Wakil insuran datang ke sekolah pagi nih..Insurans TM Asia Life..dia bagitau pakej yang pelbagai..dapat duit kalau simpan sudah lama..begitu lah..lebih kurang..kalau aku nih yang bab bab insurans ni..paling tidak pakar lah..ku masih tidak nampak kepentingannya..aku pun hairan sebenarnya..

Selalu ku dihujankan dengan maklumat “kalau ada insuran..nanti ada apa-apa..boleh lah kaber-kaber”..secara zahirnya memang menarik..tapi hati aku nih..bagaikan menolak jauh insuran segala nih..aku pun hairan..apakah sebab nya tuh..mungkin juga aku tidak faham konsep insuran..antara sebab yang mungkin jadi penyebab..

So aku bagitau lah ke wakil nih..saya tidak minat lah dengan insuran-insuran ni..saya minta maaf ya..terima kasih..hehe..so kami pun menutup cerita insuran..mula bercerita dengan topik lain…

Kampung Halaman

Dua bulan lebih ku di Tenom ini..hatiku mula rindu ke labuan..walaupun ku ada balik ke labuan ketika good friday hari tu..rindu sama family bahh..rindu sama tunang juga..hikss..hujung bulan april nih ada cuti lagi..

Ku timbang2..adakah perlu aku balik ke Labuan..??

Create a free website or blog at WordPress.com.